söndag 18 april 2010

cinderella


ja då satt man å hade så jäkla tråkigt
går in på datorn o bokar en cinderella kryss
för två.
men vem hade lust o åka med.
så jag frågade flera trevliga som jag känner
tillslut så ringer jag peter från norrtälje
fan häng med på en kryss ,ja vänta jag ska fråga frugan
tog 3 sek jag åker med.

jag tog bussen ner var i stockholm vid 15.00
vi skulle synas i gamla stan på en pub
ja o där satt vi o hade det kanon trevligt
biran studsade in o tiden gick

vi kollade på klockan o insåg att vi måste ta en taxi
för att hinna med 3 minuter till så hade vi missat båten.

väl på båten in med väskan snabbt in i hytten
först va det dax att äta .
efter maten en god 6a irichkoffe.

sen vad det dax att strula runt lite bland alla människor
o surra o dricka bira.
ja jag va upp o hoppade på dansgolvet som vanligt (skratt)
ja o tiden rinner iväg när man har kul

men vad händer när man vaknar
nån hade vart in i hytten o snott min plånbok o mobil
fan tänkte jag först har jag strulat bort det.

men gick upp o anmälde stölden o vakten sa att vi har tur
det finns kamrer utanför eran hytt
va bra sa jag vilken tid kom jag hem frågade jag
du kom 3.30 o du stängde nog inte dörren riktigt

så kl 6 så går det in en man i hytten i 2 minuter
o rycker mina grejor som låg naturligtvis på golvet
rätt in.
vilken tur man inte vaknade ,undrar hur man skulle reagera
om man såg nån rota i kläderna.

nu fick vakten fram en kanon bild på den som va inne i hytten
men han klev av i mariehamn.
otur för oss.
men vilket strul det blir med allt efteråt.kontokort som ska spärras
mobil som måste spärras.nytt körkort måste fixas..

ja dagens ilands problem *L*



o

4 kommentarer:

  1. Fy så trist!!! Då har du o pyssla med nu...
    Kort o alla tel.nummer!!! Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hmm låter som du alltid har lite otur, fast bra att du hade kul innan!!Lycka till med allt meck nu..

    SvaraRadera
  3. Fy vilken otur . jag tror att det finns vissa som åker med Båterna bara för att stjäla.

    SvaraRadera