onsdag 3 februari 2010

äventyr 85


kommer ihåg ett äventyr som man gjorde när man va yngre.
jag va i florida o hadde det skönt
sen en kväll så va jag på ett party o där var det några svenskar
blandannat en från s-vall ja värden är liten
jag frågade va han gjorde där
jag har fått jobb på en båt sa han
fan kan du inte fråga om det behövs mer folk på båten
jo det skulle han göra.

så dagen efter ringer rederiet frågade om jag skulle med o va brandvakt på båten
jaaaaaaa sa jag direkt va spännande.
den båten som jag skulle jobba på hade brunnit.
letade nu på goggle på båten.
1985 01 22. Bogseras från Port Carneval mot Union Naval de Levante, Valencia, Spanien för återuppbyggnad.
så vi skulle boxeras över hela atlanten
från florida till valencia

det va ett farligt äventyr som hade kunnat kosta oss livet.
det sjuka som det va att allt som rensades på båten
ja asbets, bord ja allt möjligt för den skulle va plåtren
där det hade brunnit kastades överbord bara.
kommer ihåg första stormen vilken panik det vart
det for grejor överallt folk fick panik
vi va ca 30 -40 st som va med

det va ca 25 meter vågor o boxerbåten som drog oss
gjorde allt den kunde för att vända oss mot vågorna
tog ett dygn att vända oss mot vågorna
för hade vajern gått av som drog oss så hade det vart godnatt.


fortsättning kommer.
en bild på båten

3 kommentarer:

  1. Oj har du också drabbats av skrivklåda nu .. ska bli kul att följa alla dina äventyr

    SvaraRadera
  2. Du har ju levt ett händelserikt liv så det ska bli kul att få ta del av dina eskapader :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blir nog intressant läsning det här...

    SvaraRadera