torsdag 4 februari 2010

fortsättning äventyr


som tur va så fixade vi första stormen.
sen vart gungandet en vana.

vi satte upp pendlar på väggen så
vi kunde se hur mycket det rullade i hytterna.
fick ha kuddar på sidan så man inte ramlade ur.

sen när vi åkte över bermuda triangel
ja då jäklar va det va höga vågor
dom slog i livbåtarna.

en dag när vi satt o fikade så va det nära att vi kantrade
alla bord o stolar välte,panik på högsta nivå
från dom flesta jag va faktist jäklig lugn.

båt trippen tog en månad.
vilken känsla det va när vi såg land
det va afrika på ena sidan o spanien den andra

att få åka i genom Gibraltarsundet va en härlig känsla
att få se delfiner hoppa omkring runt båten.

och vilken grej o se när haverna möts det va som en rak linje
i vattnet,det va häftigt att se.

när vi kom iland så kändes det som man va på fyllen
i en hel vecka.

sen va vi kvar i valensia i en vecka och hade jävligt roligt

.sen flyg tillbaka
till florida.


en sån här grej är svårt att beskriva i ord
för det hände så mycket konstigt på båten.

grejen är skulle dom fråga mig igen om jag ska med på en
sån tripp så sa jag ja direkt.

kommer en fortsättning om mitt amerika äventyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar