tisdag 23 februari 2010

just nu


just nu i denna kalla vinter så längtar man till värmen.
jag måste ha haft tur som fått rest så mycket
även mina föräldrar reste mycket när vi va små
och vi fick följa med.
jag o polaren gjorde en annorlunda resa en gång
vi åkte till japan.
tokyo va en otrolig stad men jävligt dyrt va det
där var vi som riktiga turister vi åkte hit o dit o kollade på en massa saker

vi va till o med hem till en familj o såg hur dom bodde
dom bjöd på mat o va super trevliga det va lite
ovant att sitta på golvet å äta.

nått som va jäkligt fränt det va på söndan
då samlades ungdomar i en park .ja det va punkare .en massa elvis ja en jäkla blandning
o så lirade det musik i hundra nittio.

nått som va svårt som turist .va att gå ut på nån nattclub
det va bara företagare som kom in på dom
så vi fick sitta på några barer istället.
hur som helst så va det en otrolig upplevelse
att bara få va där i den otroliga stora staden


ja det vart ju en liten blogg idag..

4 kommentarer:

  1. Jag såg ett program om just dessa ungdomar på Tv för nåt år sen. Häftigt att se =)
    Vilka resor du gjort. Kul att få ta del av dem.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara resminnen, och fler kommer du skaffa dig...livet är en resa i sig..Ta hand om dig, kram

    SvaraRadera
  3. Jag är så avundsjuk på dej, vilka resor..vad mycket du varit med om. Ett synnerligen innehållsrikt liv, och det finns säkert mer att upptäcka. :-)
    Jag sitter här o slukar allt vad du berättar!
    Kram Gunsan.

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra dig berätta igen. Man sveps lätt med i dina upplevelser. Kram /Sprallig

    SvaraRadera